Še ena Noč branja

V četrtek, 30. 5., smo izvedli tudi Noč branja za učence od 6. do 9. razreda, ki so v letošnjem šolskem letu že prebrali knjige za bralno značko. Udeležilo se je je 17 učencev, in sicer 13 šestošolcev, 2 sedmošolki in 2 osmošolki.

Na začetku jih je učiteljica Katarina Čokl, ki je tudi organizirala dogodek, nagovorila s Pavčkovimi verzi, da »brati pomeni početi podvige«, in jim napovedala, da bo tudi večer poln zanimivih podvigov. Nato je predstavila gostjo Katjo Brvar, mlado literarno ustvarjalko iz Šoštanja, sicer študentko psihologije, ki je že v 9. razredu napisala svoj prvi roman, poleg tega pa do sedaj izdala še tri knjige, zadnjo pred letom dni z naslovom Pisma (ne)znancem. Slednji je posvetila tudi delavnico, ki jo je pripravila za naše učence. V njej so izvedeli, kako je sploh začela ustvarjati, kakšna je bila ideja za nastanek knjige, ki jo sestavljajo pisma različnim ljudem, jim prebrala Pismo g. Limoni, Pismo Kajuhu in Pismo sami sebi ter ob tem podala učencem pomembno sporočilo, da ne smemo soditi ljudi vnaprej, še posebej ne po zunanjosti oz. na prvi pogled. Po njenem vzoru so nato tudi učenci z roko pisali pisma sebi čez 5 let ali poljubnim osebam.

Sledila je večerja – slastne pice, ki jih je spekel naš kuhar Peter, nato pa so še sami odšli v delavnico t. i. molekularne kuhinje, ki jo je pripravila učiteljica Nataša Kos Vranešević. V njej so se srečali s tekočim dušikom in izvedeli, da je v kemiji še posebej potrebno dobro brati navodila ter jih upoštevati. S pomočjo učiteljice so se tako lotili nevidne pisave, zatem pa si za posladek naredili še sladoled po kemijsko, ki je bil neverjetno slasten.

Ko se je večer prevesil že v noč, jih je čakala nova delavnica z učiteljico Matejo Novak. Preizkusili so se v improligi – športnem gledališču na temo Kaj pa če …, kjer je bistvo gledališko ustvarjanje brez vnaprej napisanega scenarija, kar pomeni, da so si morali na dano situacijo sproti izmisliti besedilo. Pri tem seveda ni manjkalo zabave in smeha.

Za sam zaključek večera jih je pod vodstvom učiteljice Katarine čakal še lov na zaklad, poleg tega pa so se v temi in z naglavnimi lučkami lotili tudi reševanja detektivskega zapleta, pri katerem ni šlo brez podrobnega branja, razmišljanja in sklepanja, če so želeli priti do prave rešitve. In – uspelo jim je.

Navdušeni nad celotnim potekom in dejavnostmi ter s prošnjo, da Noč branja ponovimo tudi prihodnje leto, so učenci nato poskrbeli še za osebno higieno in skočili vsak v svojo spalko, saj je napočil čas za počitek. Ali so res zaspali, pa naj ostane skrivnost. Foto

(Visited 112 times, 1 visits today)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost